Nem úgy van az, hogy találsz egy iPhone-t és visszaadod

2018 március 13 - admin

Géza sztorija (nem így hívják) tök érdekes: mászkált az utcán és talált egy iPhone-t. Ez nem valami gyakori eset, de azért nem is példa nélküli, pont az ilyenek miatt vezették be a Find my iPhone-t és biztonsági szolgáltatásokat nyújtó társait.

Ezt a telefont viszont nem kereste senki, vagy mert nem volt bekapcsolva a szolgáltatás, vagy más, rejtélyes okból.

Az egész 2016. őszén történt, a főszereplő Géza mellett egy iPhone 5s, ami akkor még egy elég jó telefon volt (egyébként pont az 5s jó még mindig).

A sztori a legtöbb esetben úgy folytatódna, hogy Géza elrakta a telefont és boldogan él vele azóta is, de ő segíteni akart, szóval bevitte egy APR-be, hogy keressék meg az iPhone gazdáját valahogy és juttassák el neki a mobilt (amiben SIM egyébként nem volt, így hívni sem lehetett), de ott úgy tolták neki vissza a mobilt, mintha valami biológiai fegyver lenne azzal, hogy menjen inkább a rendőrségre.

Géza elment, leadta a telefont, majd fél évvel később hívták, hogy senki sem jelentkezett érte, így három hónap után az ő jogos tulajdona a készülék, vigye el, tartsa meg. Géza elhozta a telefont, majd felhívta közvetlenül az Apple ügyfélszolgálatát, hogy:

  • A: legalább ők értesítsék valamilyen módon az eredeti tulajdonost a készülék beazonosítása után, erre azonban nem voltak hajlandóak
  • B: ha már nem hajlandók A-ra, oldják fel a készülékzárat, hiszen most már hivatalosan az övé a mobil, de ebbe sem mentek bele.

Itt jutott el hozzánk a sztori és én is felhívtam az Apple-t, ahol több ügyintézővel is beszéltem és nagyon úgy fest, hogy tényleg egy a policy: bár nyilván meglenne a lehetőségük arra, hogy a készüléket egy hivatalos szervizben bevizsgálva megállapítsák, hogy kinek az iCloud-kontójával van összekötve a telefon és aztán valamilyen értesítést küldjenek neki, amit olyan felhasználóként, aki egy nap szintén elhagyhatja a mobilját, megnyugtató metódusnak tartanék, de nem, erre nem hajlandók.

Ugyanakkor egy lezárást feloldó teljes törlés-visszaállítás-kombóba sem mennek bele, annak ellenére sem, hogy a hatályos jogszabály szerint már Gézáé a telefon: erre csak akkor lennének hajlandók, ha az eredeti számla is befutna a készülékkel, amire egy talált tárgy esetében nincsen lehetőség.

Szóval ebben az ügyben az Apple a C-t, a legrosszabb megoldást választja, ami senkinek sem jó, de nyilván ezzel van a legkevesebb tennivaló. Bár ha van olyan vetülete a kérdésnek, amire nem gondoltam és ami indokolhatja az Apple konokságát, okvetlenül osszátok meg kommentben!

Megosztom Facebookon!
Megosztom Twitteren!
Megosztom Tumblren!


Szólj hozzá, vagy olvass bővebben a témáról itt: Appleblog

Szólj hozzá!

Ha az eredeti cikkhez nem lehet, itt megteheted!